پیوندها

پیام تبریک رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به مناسبت روز پرستار

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۰۸:۴۱ | تعداد بازدید: 146
پیام تبریک رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به مناسبت روز پرستار

رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در پیامی میلاد حضرت زینب (س) و ‌روز پرستار را به عموم مردم به ویژه جامعه پرستاری اعم از استادان، دانشجویان رشته پرستاری، فارغ التحصیلان و شاغلین در بیمارستانها و درمانگاههای این دانشگاه تبریک گفت.

در متن پیام مجید حسن زاده رئیس دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه آمده است:

پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام، به صورت حرفه ای مقدّس مطرح بوده است. حضرت زینب علیهاالسلام ، آن وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که پنجم جمادی الاولی"روز پرستار"به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است .

سالروز ولادت با سعادت بزرگ بانوی صبر واستقامت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار ، فرصت ارزشمندیست برای قدردانی از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری که بحق یکی از حلقه های مهم و موثر در زنجیره سلامت و طرح بزرگ و ارزشمند تحول نظام سلامت هستند.

جامعه پرستاري، مجموعه اي پويا با هدفي مقدس، سرشار از محبت به نوع انسان و شيفته خدمت است و بي شک، نام گذاري این روز فرخنده  به عنوان  روز پرستار، ادای احترام به فرشتگانی زمینی است که خدمت به خلق را بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند و بواسطه این افتخار به دنبال کسب رضای الهی هستند.

 پرستاری در فرهنگ اسلامی ما جایگاه بسیار رفیعی دارد؛ چرا که هنریست بی نظیر و تخصصی است بی همتا. پرستاری، تنها نگاهبانی از مرز حیات بیمار نیست بلکه دمیدن روح زندگی است در تن رنجور بیمار، وزش نسیم محبت است و جاری کردن زلال امیدواری در بدن خسته بیماران. پرستاری روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار است و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتمادش به زندگی.

 اینجانب ضمن تبریک روز پرستار به همه همکاران عزیز پرتلاش در مجموعه دانشگاه و بخصوص همکاران و دانشجویان عزیز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، سلامتی و توفیقات روز افزون الهی را برای تمامی زحمت کشان این عرصه  را از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

برچسب های خبر